Jak przenieść program w wersji sieciowej jeżeli komputer jest jednocześnie serwerem?
Jeżeli posiadamy wersje sieciową i potrzebujemy przenieść program na inny komputer z komputera który jest serwerem w pierwszej kolejności musimy zrobić kopię bezpieczeństwa. Aby to uczynić wchodzimy w zakładkę “narzędzia” i wybieramy opcję “kopia bezpieczeństwa z funkcją e-archiwum”.
Tworzymy kopię i kopiujemy ją na dysk zewnętrzny(np. pendrive). Następnie już na nowym komputerze pobieramy instalator i podczas instalacji wybieramy opcję “ten komputer będzie serwerem”. Po instalacji programu i serwera przenosimy wcześniej zrobioną kopię do folderu archiwum(domyślnie znajduję się na dysku C w folderze Mega-Tech/Faktura Small Business).
Uruchamiamy funkcję “kopia bezpieczeństwa z funkcją e-archiwum” i przywracamy kopię. Teraz pozostaje nam tylko zmienić nazwę serwera na pozostałych komputerach(nazwa serwera to nazwa komputera albo jego ip). Jeżeli okazałoby się, że nadal nie możemy połączyć się z bazą na końcówkach musimy jeszcze poprawić login, hasło i nazwę bazy(dane te uzyskamy podczas instalacji serwera).
Tym sposobem proces przeniesienia serwera na inny komputer można uznać za zakończony.
Inne podobne tematy
Wysyłanie maili z programu przez Gmail
Ze względu na wprowadzenie przez Google w poczcie Gmail dodatkowych zabezpieczeń, nie będzie możliwości wysyłania dokumentów z programu za pomocą jedynie nazwy użytkownika i hasła. „Aby chronić Twoje konto, od 30 maja 2022 roku Google nie będzie już zezwalać na...
Brak możliwości zapisania dokumentu
Problemem jest jedna z aktualizacji systemu operacyjnego o numerze KB4484127 (office 2007/2010) lub KB4484119 (office 2013) lub KB4484113 (office 2016), Microsoft przekonuje, że wie o istnieniu problemu i jest w trakcie usuwania jego skutków. Na chwilę obecną...
Co zrobić jak nie mamy wglądu do wystawionych dokumentów
Co zrobić gdy "znikną faktury"?. Najczęściej jest to związane z widocznością samych dokumentów lub też z brakiem uprawnień co do samego wglądu w dokumenty. W pierwszej kolejności prosimy zalogować się na użytkownika ‘admin’ i sprawdzić jaki został ustawiony zakres...